Samen met Bosto, het welbekende Belgische rijst- en granenmerk, timmerden we verder aan een nieuw elan. We gaven de Bosto #BetterMe-campagne een nieuwe full flavour boost en zorgden voor een nieuwe tv-spot, online-campagne, native content, activatie en een SEO- en UX-update van de website.
Inspelen op foodtrend 2019
Gezond en makkelijk, dat is de norm in voeding geworden. Bosto ontdekte dit al ruime tijd geleden. Daarom werd de waardepropositie van Bosto aangepast. Bosto staat voor een moderne en gezonde levensstijl: goed eten en je zo nog beter voelen.
Onder de koepel #BetterMe, wil Bosto die levensstijl delen met zoveel mogelijk Belgen. Want Bosto is een merk van bij ons, dat geeft om mensen. Bosto helpt iedereen om zich beter in zijn vel te voelen, door inspiratie voor gevarieerde voeding aan te bieden en nieuwe producten te lanceren, die je leven gezonder en makkelijker maken.
We make rice nice again
Onze nieuwe campagne is dan ook volledig gericht op gezonde variatie. Makkelijk en snel een lichte maaltijd bereiden en lekker genieten, kan heel eenvoudig zijn. “We spelen constant in op wat er leeft in een hedendaags gezin”, verduidelijkt Ben Van Asbroeck, onze creative director. “We focussen op laagdrempelige, herkenbare situaties. Hierin is Bosto de facilitator om een evenwicht te vinden tussen me-time en family-time, tussen gezond eten en snel en makkelijk een maaltijd op tafel toveren.”
Dit zetten we om in snackable content met heel veel appetite appeal. Geserveerd in een opvallend format met zeer herkenbare branding. Voor de tv-spot maken we bijvoorbeeld gebruik van splitscreens en slowmotions. Zo wordt de veelzijdigheid van Bosto verrassend in beeld gebracht en krijgt Bosto het experience-gehalte dat past bij een moderne levensstijl.
Onze campagne is zo veelzijdig als Bosto zelf
Naast de uitgebreide tv-aanpak (op de belangrijkste nationale zenders), is de tweede basiscomponent van de campagne een op keyword research gebaseerde clickbait-strategie. Deze aanpak trekken we door in alle digitale media, van Facebook en Instagram tot een web-inspiratieplatform en e-CRM. Door de e-CRM te upgraden en online couponing te integreren, kunnen we de customer journey-cirkel volledig sluiten. Zo tracken we de impact van onze campagnes tot in het verkooppunt.